We rijden niet allemaal zo hard en veel als Stoffel Vandoorne

Home Loopschoenen Kopen Per Regio Marathons Veldlopen Atletiek Nederland Uitslagen A-Z Looptips Links Loopwedstrijd Toevoegen
We rijden niet allemaal zo hard en veel als Stoffel Vandoorne

Wie zich als een ware autocoureur gedraagt en niet opkijkt van een schade meer of minder, zal zich moeilijk of helemaal niet kunnen verzekeren voor het gebruik van zijn of haar auto op de openbare weg. Gelukkig rijden we in België niet allemaal zo hard en veel als de Formule E-team rijder bij Mercedes Stoffel Vandoorne. Bovendien laat hij zijn racetalenten op het circuit zien en niet op de openbare weg op de ring rond Brussel.

Een blik op een sportauto


Tot op heden lijkt het erop dat de coureurs die in 2021-2022 voor het Mercedes E-team gaan rijden blijven. Stoffel Vandoorne maakte ook afgelopen jaren deel uit van dit team, samen met Formule-E kampioen Nyck de Vries. Op dit ogenblik ligt dit kampioenschap, dat verschillende Europese steden aandoet stil. De start het E-kampioenschap is op 22 januari 2022 tijdens de ePrix van Ad Diriyah in Saoedi Arabië. Dit is de eerste ePrix die in Zuidwest-Azië wordt verreden. De race wordt verreden op het Riyadh Street Circuit.

Uitstekend dempende loopschoenen: Vergelijk Prijzen    Tot 45% korting op Loopschoenen     Loopschoenen Kopen

Verbrandingsmotor

Na het kampioenschap van 2020-2021 heeft Mercedes laten weten dat ze in augustus 2022 stopt in E-klasse. Het zou kunnen dat Stoffel Vandoorne of Nyck de Vries de overstap gaan maken naar de Formule 1 met verbrandingsmotor. Die kans is echter nu het huidige seizoen tot een spannend einde loopt heel klein geworden. De meeste contracten voor volgend jaar zijn getekend. Slechts één of twee stoeltjes zijn nog vacant. Mercedes blijft voorlopig investering in deze klasse met verbrandingsmotor. De risico’s voor het rijden in racewagens zijn ondanks alle genomen veiligheidsmaatregelen nog steeds boven gemiddeld. Een ‘normale’ autoverzekering zal dan ook niet volstaan om geleden schade of lichamelijk letsel te dekken. Hiervoor zullen de teams een speciale verzekering af moeten sluiten. Voor een ieder die zijn auto wekelijks gebruikt om naar kantoor te gaan of boodschappen te doen kan altijd een standaard een autoverzekering afsluiten. Wie éénmaal zo’n verzekering heeft laat die vaak automatisch doorlopen. Toch is het verstandig om deze op regelmatig te vergelijken met andere verzekeraars dan de huidige waar nu het contract loopt. Zo zullen er in deze tijd waar we weer thuis moeten werken veel minder kilometers gereden worden. Minder kilometers op de weg, betekent ook dat we minder risico op schade en letsel lopen. Bij veel maatschappijen betalen we minder premie als we minder rijden.

Andere factoren

Rijdt je bovendien in een auto die bekend staat als sportief dan kan dat een duurdere premie opleveren. Verander je dus van merk of type auto dan kan het zijn dat je daarvoor minder premie hoeft te betalen. Wie veel schadevrije jaren heeft betaald ook minder voor zijn of haar verzekering. Bij sommige verzekeraars ga je niet meteen in kortingstrede omlaag als je een kleine schade hebt. Let ook op het bouwjaar van je auto. Ben je standaard all-risk verzekert dan is het na uiterlijk zes jaar verstandig om over te stappen naar een WA-plus. Dan wordt bijvoorbeeld ruitschade nog wel vergoed, als je een barst in je raam hebt vanwege opspattende steentjes. Wie goed verzekert is gaat in ieder geval met minder stress op reis.